Untuk
pelanggan yang cerewet dan suka marah-marah , kami tidak menggalakkan
anda beli dari kami bagi keselesaan bersama. Kerana risiko membeli
online
A - Jika anda bayar menggunakan Online banking seperti Maybank2u,CIMBCLIKS dan lain-lain,
TOLONG LETAK EMAIL: butik.amore12@yahoo.com PADA recipient’s email yang terdapat di ruangan online banking – SANGAT PENTING DAN WAJIB!
TOLONG LETAK EMAIL: butik.amore12@yahoo.com PADA recipient’s email yang terdapat di ruangan online banking – SANGAT PENTING DAN WAJIB!
Jika anda tidak letak email kami, kami berhak membatalkan order anda dan tidak mengepos barang anda dengan kadar yang segera.
Jika anda membayar menggunakan AKAUN ORANG LAIN,
sila beritahu kami nama penuh akaun pembayar semasa pengesahan
pembayaran menerusi email yang anda gunakan ketika mengisi order form.
nota: diingatkan itu hanya 1 langkah sahaja ye anda perlu PRINT SCREEN/AMBIL GAMBAR BUKTI PEMBAYARAN anda kemudian EMAIL/MMS/WHATSAPP ke pada kami semula.
WAJIB kerana ada penipuan cara terbaru minta kerjasama anda untuk buat LANGKAH ini wajib!
B – Jika anda menggunakan mesin cash deposit atau anda membayar di kaunter bank,
Sila ambil gambar slip kemudian upload di email sebagai bukti pembelian anda (diingatkan jangan compose new email)
Sila ambil gambar slip kemudian upload di email sebagai bukti pembelian anda (diingatkan jangan compose new email)
Jangan sesekali tindih tulisan bank dengan pen atau pensel. Ini juga akan membuatkan resit itu tidak valid pada kami.
C – Jangan lupa, selepas sahaja membuat bayaran, EMAIL KAMI SEMULA untuk membuat pengesahan atas pembayaran anda!! Kegagalan anda untuk tidak mengesahkan pembayaran, membuatkan kami TIDAK DAPAT PROSES untuk pengeposan barang! Jadi, bukan salah kami jika anda tidak mendapat barang dalam tempoh yang sepatutnya.
Walaupun anda membuat pembayaran menggunakan perbankkan internet anda tetap perlu email kami semula untuk pengesahan pembayaran berserta butir-butir pembayaran.
Walaupun anda membuat pembayaran menggunakan perbankkan internet anda tetap perlu email kami semula untuk pengesahan pembayaran berserta butir-butir pembayaran.
D
– Kami akan memberi anda Tracking Number pada email anda,
selepas/sebelum pengeposan dibuat. Jika tiba-tiba barang yang anda
order tiada mungkin anda tangguh pembayaran kami dah jual barang anda di
atas kelewatan itu, kami BERHAK mengembalikan duit anda semula atau menukar item dengan persetujuan kedua belah pihak.
E- Kami tidak janji pengeposan segera dalam 1-2hari selepas penghantaran tetapi kami cuba buat yang terbaik untuk buat pengeposan item anda dengan segera. Anda perlu bersabar sedikit sahaja bagi membolehkan kami mengepos item anda dengan kasih-sayang ;)
F- Baki(jika anda) melebih RM10.00 anda perlu berikan kami acc no anda di utamakan MAYBANK & CIMB kami akan membuat transaksi pemulangan wang anda .
PENUKARAN ITEM
A- Penukaran item/barang hanya boleh dibuat jika barang anda:
- rosak (BUKTI DIPERLUKAN SEPERTI GAMBAR)
- pihak kami tersalah pos barang
B-
Jika ada yang kami tersalah pos apa yang perlu anda buat ialah dalam
masa 7 hari bekerja anda perlu pergi ke pejabat poslaju berhampiran anda
beritahu mereka yang anda "ENGGAN MENERIMA PARCEL TERSEBUT" kerana itu bukan kepunyaan anda.
Sila pastikan anda tidak membuang slip poslaju parcel tersebut beserta plastik bungkusan barang tersebut. (bermakna masukkan kembali item tersebut kedalam parcel yg anda terima pastikan barang anda terima tiada kerosakan). Perkidmatan ini adalah PERCUMA anda tak perlu membayar apa-apa.
Jika anda hilangkan slip poslaju atau kelewatan anda mengepos kembali kepada kami. Pihak Jamu Dara tidak akan menanggung sebarang pengeposan kembali kepada kami kerana kami akan menganggap anda tidak berminat membuat pertukaran.
Sila pastikan anda tidak membuang slip poslaju parcel tersebut beserta plastik bungkusan barang tersebut. (bermakna masukkan kembali item tersebut kedalam parcel yg anda terima pastikan barang anda terima tiada kerosakan). Perkidmatan ini adalah PERCUMA anda tak perlu membayar apa-apa.
Jika anda hilangkan slip poslaju atau kelewatan anda mengepos kembali kepada kami. Pihak Jamu Dara tidak akan menanggung sebarang pengeposan kembali kepada kami kerana kami akan menganggap anda tidak berminat membuat pertukaran.
C-
Bagi kehilangan barang didalam parcel(kes terpencil) kami tidak akan
bertanggungjawab sama sekali di atas kehilangan tersebut kerana kami telah
membungkus item anda dengan teliti + triple check pengiraan sebelum
penghantaran.
Bukti Payment Maybank2u - Kenapa pentingnya bukti dan email untuk peniaga online
A-
Oleh kerana kami menerima pembayaran yang kadang kala pada waktu lebih
kurang sama cuma berbeza saat sahaja pada setiap hari bukti pembayaran
dalam bentuk bergambar sangat diperlukan.
B-
Kami sebagai penjual tidak tahu bila anda akan buat pembayaran oleh itu
tanggujawab anda untuk menghantar bukti pembayaran dengan segera selepas
pembayaran di buat. Kegagalan anda berbuat demikian akan menyebabkan
kelewatan pengeposan daripada pihak kami.
C- Bukti pembayaran penting bagi rekod kami , supaya tiada masalah berbangkit & urusan rekod kami juga lancar.
Jangan tunggu kami untuk confirm payment dengan anda KERANA kami tak dapat nak cek satu-satu m2u notification.
- Jika anda ingin tahu, di MAYBANK2U, TIADA nama pengirim, reference no, atau pun masa untuk kami cek. yang ada hanya amount yg dibayar saja.
Jika
ada 100 orang yg membuat pembayaran pada hari yang sama, ditambah lagi
20 orang yang bayar harga yang sama, bagaimana kami nak trace
pembayaran anda?
- Untuk yang membuat cash deposit, boleh AMBIL GAMBAR/SCAN KEMUDIAN EMAIL KEPADA KAMI bukti pembayaran. Pastikan bukti itu haruslah JELAS, TERPAMPANG NO AKAUN, AMOUNT TRANSFER, MASA DAN JUGA TARIKH PEMBAYARAN.
SELEPAS PENGHANTARAN
A-
Pembeli seharusnya mengetahui dan faham bahawa selepas saja peniaga
online memberi tracking no, Pos Malaysia dan pihak pembeli yang harus
bertanggungjawab jika ada sebarang kehilangan, barang tidak dapat lagi
dan sebagainya.
B- Pembeli online harus menerima risiko bahawa item yang dipos berkemungkinan hilang atau rosak disebabkan kecuaian pihak Pos Malaysia.
C- Tetapi anda tidak perlu risau, pihak kami akan tolong anda
untuk trace item anda. Kadang-kadang item telah sampai ke tempat
pembeli, tetapi pada masa Posmen hantar item, pihak pembeli tiada di
alamat yg ditulis.
D-
Kami hanya membantu pihak pembeli untuk ketahuai status barang anda
& buat aduan sahaja tindakan selanjutnya anda perlu lakukan sendiri .
Tanggungjawab kami adalah membantu anda sahaja.
Perlu
juga ingat, kadang-kadang pihak Posmen, tidak akan meletakkan notis
bahawa mereka telah sampai ke rumah anda tetapi anda tiada.
Jika
item hilang, atau rosak, pembeli ada kuasa untuk meminta ganti rugi
daripada POS MALAYSIA dan mereka seharusnya mengembalikan duit anda
dengan kadar segera.
Jika
barang tidak sampai bukan disebabkan kami tidak bagi tracking no, anda
HARUS cek dengan Pos Malaysia dahulu. Jika Pos Malaysia mengatakan no
track tiada dalam sistem/pengirim harus contact pos malaysia, barulah
anda email kami untuk pengesahan.
Di
bawah ialah info Customer Service Pos Laju untuk anda buat semakan jika
barang yang dihantar (anda telah dapat tracking no) tidak sampai lagi
kepada anda:
Customer Care Department
Level 6 , Pos Malaysia Headquarters
Dayabumi Complex
50670 Kuala Lumpur
Operating Hours |
: 8.30 am to 9.30 pm, Monday to Saturday
( except 1st Saturday of the month and Public Holiday )
|
Fax | 03-2727 9200 |
care@pos.com.my |
Pos Malaysia PosLine : 1 300 300 300
Jika kami tidak beri anda tracking no, barulah anda email kami untuk pengesahan penghantaran.
No comments:
Post a Comment